Bilangan Pelawat ! ^_^

Saturday, 31 March 2012

^_^m0n0L0g uNtuk yG naManYa sAHABAT...^_^

shbt,...

baca yerk...
saya nk tulis ni,...
firstly,
terima kasihlah, 
sbb bgi kpercayaan kpd saya utk bntu enti,
bntu apa..???
bntu awk bila awk dlm masalah,..
saya suka dgr awak bercerita,..
suka jugak nk kasi slot tazkirah utk awk,..
walaup0wn bukannya pakar,..
tpi sekurang-kurangya,..
b0leylahkan.
tapi..
awk seringkali ckp tiada sapa yg nk fhm awk,..
awk ckp org laen tak pernh rasa apa yg awak rasa..
dlm masa yg sama awk ttp mnceritakan masalah awk pda saya,..
saya cuba mnjadi seorg yg memahami awk,..
dgn cara menasihatkan awak tntg masalah yg awak hadapi..
kekadg smpai terfikir-fikir..
"mcmana nk t0long kwn aku ni?"
shbt,..
awk nk tahu tak,...
dn awk mmg kna tahu..
kalau awak nk org memahami awak,..
dlm masa yg sama awak kna fhm org jugak..
win-win situation kan..??
saya tau knp awk slalu ckp kengkwn laen dan saya tak phm awak...
sbb awak tak pnah sikit p0wn fhm mereka dan saya...
kalau awak faham kami,..
AWAK AKAN BERUBAH...
sbb apa yg saya dn kengkawan lain nk...
cuma, hanya,just,...
perubahan diri awak...
t0l0nglah!!!
kami hnya nak awak berubah,..
bila awak ada masalah awak bercerita,..
saya dan kngkawan yg laen cuba bgi penyelesaian...
tpi awk still buat perkara itu,..
dan akhirnya mnjadi masalah pda diri awak..
kalau awk ada di tmpt saya dn kengkawan awk akn ttp,..
rasa yg sama..
dan hati awk akan mula terdetik..
"biarlah kat dia.. aku dh t0long tpi buat jugak"
saya p0wn nk awak tau,..
bila ada masalah awk cari saya..
tapi bila awk ok,..
awak buat tak tau je dgn saya..
saya sedih tau tak...
saya tak mintak p0wn awk sntiasa kna peduli tntg saya,..
tpi sekurang-kurangya,..
smbglah kejap kalau jumpa tu...
itu p0wn dh cukup utk saya,..
apap0wn saya ttp bersyukur kpd ALLAH,..
krn mengurniakan kwn mcm awk pda saya,..
sbb saya b0leh bljr drpd permasalahan yg awak hadapi,..
utk saya hadapi hidup yg bakal mndtg...

dan nak awak tahu
saya masih bersedia..
utk terus bntu awk,..
apa yg sya tulis ni hnya utk bagitau apa yg sbnarnya...
saya tak berani nk ckp terus pda awk..
saya risau awak sakit hati..
bgi saya dlm hidup...
walau mcmana skalip0wn..
kita tak b0ley sakitkan hati 0rg..
akhirnya saya nk awak tahu,.. 
mmg sesama manusia ini kita takkan mampu utk SGT MEMAHAMI antara satu sama lain( sikit-sikit tu b0lehlah) ...
sbb yang paling memahami kita sudah pastinya ALLAH YG MAHA SATU..
DIALAH yang mnciptakan kita, jadi sudah pasti DIA amat memahami  apa yg diciptakanNya..
wassalam.

Thursday, 26 January 2012

♥ Erti Kawan ♥

Bukannya senang nak cari kawan yang baik. 
Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik. 

Kawan yang baik tak pernah mengumpat di belakang kawan baiknya. 
Kawan yang baik tak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baiknya. 
Sebaliknya kawan yang baiklah yang paling banyak membantu kawan baiknya untuk mencapai kejayaan. 

Kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baiknya untuk membuat perkara yang buruk dan sia-sia. 
Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baiknya untuk berbuat kebaikan. 

Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira. 
Kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan kepada kawan biasa. 

Kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baiknya untuk sentiasa berada di sisinya. 
Kawan yang baik tak pernah melarang kawan baiknya untuk berkawan dengan kawan yang baik. 
Kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baiknya mempunyai ramai kawan baik, kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baiknya. 

Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan kawan baiknya di dunia dan di akhirat di dalam doanya. 

Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita bukanlah seorang yang sempurna. 
Kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi kawan yang baik kepada kawan baik kita. 

Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baiknya. 

Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak memberitahu perkara yang baik kepada kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan selalu menyampaikan perkara yang baik kepada kawan baiknya. 

Kawan yang baik akan memanjangkan naskhah ini kepada kawan-kawannya, bukan kerana terpaksa, bukan kerana suka-suka, tetapi untuk dijadikan pedoman oleh kawan-kawannya supaya dapat menjadi kawan yang baik kepada kawan baiknya. 

Dan kalau kita nak dapat kawan baik yang baik, kita mesti lebih dahulu menjadi seorang kawan yang baik kepada kawan baik kita. 

Dan semoga kita menjadi kawan baik yang baik. 
Sebaik-baik sahabat ialah yang elok dalam perangai dan budi pekerti.
♥ kawan yang baik itu adalah kawan yang sentiasa bersama kita tidak mengira
 sama ada kita sedang susah ataupun senang ♥


*sahabat adalah anugerah yang indah
mungkin seseorang bisa hidup tanpa kekasih
tapi jarang orang bisa hidup tanpa sahabat yang
selalu menemani  walaupun sesaat

~Setiap pertemuan pastikan bertemu detik perpisahan~

♥ friendship is a sweet responsibility rather than an opportunity..♥
Selemah-lemah manusia ialah orang yg x dpt mncari sahabat dn org yg lbih lemah dripda itu ialah org yg mnsia-siakan sahabat yg telah dicari ♥



Wednesday, 23 November 2011

bermulalah kisah seorang insan ..

Assalamualaikum ! Hello2 !

Baiklah, ni post yang pertama aku untuk blog yang pertama nii. Hehe. Aku sangat berterima kasih kepada ibu bapa aku yang memberikan dorongan dan sokongan untuk membuat blog nii. 
Bagaimana aku terfikir nak buat blog ? Ini semua adalah hasil ikutan daripada kawan  aku. Aku tengok dia mcm best je tulis blog ni. Jadi, aku pun nak ikut jejak langkah dia skali lah . ~ngee~

Mungkin dengan blog inilah aku dapat :

-Mengeluarkan idea aku.
-Meluahkan apa yang hati aku ckp ( Hish ! tak nak jiwang)
-Melupakan segala benda yg memberatkan otak aku (jika aku menulis di blog)
-Mencetuskan idea kepada orang lain
-Atau membuatkan aku lupa kepada masalah yang berat-berat nii.

Jngn lupa follow bl0g aku tau..
muahahahahahahah...... >_<